Psychologia efektywnego marketingu jest przedmiotem intensywnie badanym, ale dyskusje na temat psychologii za wykorzystywaniem obrazów fotograficznych jako narzędzia marketingowego są mniej rozpowszechnione, co jest zaskakujące, biorąc pod uwagę świat, w którym żyjemy! Okazuje się jednak, że świadomy umysł lubi być otaczany obrazami, które wywołują poczucie jedności i spokoju. Pomyśl o tym planując swój kolejny kalendarz wielkoformatowy.
Co umieścić w takim kalendarzu?
Obrazy, które powinny się znaleźć w takiej wielkoformatowej formie kalendarza promocyjnego to np. zdjęcia natury, fotografie wiązane z „przynależnością” np. zwierząt. Istnieje bowiem w człowieku pragnienie odczuwania pewnych emocji i pewne obrazy są w stanie wywoływać te emocje – np. spokojne i szczęśliwe uczucie przynależności które pojawiła się w reakcjach na obrazy natury, a także na wiele innych rodzajów obrazów, w tym tych zdjęcia, które budzą skojarzenia związane z przyjaciółmi i członkami rodziny, spokojnym snem i tym podobne.
Co jeszcze może przedstawiać taki kalendarz wielkoformatowy? Warto także w kontekście takich kalendarzy, koncentrować się głównie na dzikiej przyrodzie, malowniczych krajobrazach, charakterystycznych zabytkach i zajęciach sportowych. Można dzięki temu skorzystać z tego, co z biegiem lat odkryli naukowcy, a odkryli, co ludzie chcą zobaczyć i na co lubią patrzeć, co oznacza, że kiedy otrzymają kalendarz z takimi zdjęciami są bardziej skłonni umieścić go w swoim pobliżu, gdzie można na niego spoglądać. Jest to idealna podpowiedź dla firm, ponieważ oznacza to, że Twoje logo i dane kontaktowe są wyświetlane przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.